1 Ocak 2011 Cumartesi

seramik biblo yapalım -1-

Önce hamurumuzu hazırlıyoruz.....

.1 bardak beyaz tutkal

.1 bardak un
.Bir kaç damla sıvı yağ
.Buğday nişastası
Hamuru yoğururken (toplam 1 fincan buğday nişastasını) nişastayı mermerin üstüne serpe serpe hamura katıyoruz...(içine doğrudan nişasta koymuyoruz...sadece yoğururken altına serpiyoruz.)
Hamurumuzu kullanırken hamur zaman zaman gevşiyor, o zaman hemen biraz un-çok daha az nişasta katarak tekrar yoğuruyoruz..Hamur gevşedikçe sürekli bunu yapıyoruz..Nişastayı sadece hamur yoğuracağımız mermerin üzerine serpeceğiz...Asla doğrudan hamura katmayacağız...

sonra tel ile bebek iskeletimizi hazırlıyor,üzerine ip-bez filan sararak ilk et kalınlığını oluşturuyoruz...
 
 
Sonra üzerini seramik hamurumuzla kaplıyor ve istediğimiz şekli verip kurumaya bırakıyoruz...
 

İyice kuruyunca boyayacağız...
Zaten bu harika bir hamur...Havayla kuruyor...



İyice kurumuşsa, su bazlı boyayla hemen boyayabiliriz...


Guvaj boya, ahşap boya..Ben elime geçen her boyayı kullandım...



Aslında bir yerde hata yaptım...Bir kaç gün daha beklemeli ve hafiften zımpara geçmeliydim üzerinden...Sabırsızlığım yüzünden o aşamayı atladım :(((







 
Az daha kurutup zımparalamadığım için o kadar pişmanım ki......
 
-
-
-

4 yorum:

  1. pozumuzda pek havalı :)
    şimdi figencim bişi soracağım,ben çöp adam yapamayacak kadar bu konuda kabiliyetsiz olduğumdan,asla şekil veremem :( diyorumki.. Bu hamurla,bazı kalıplardan faydalanabilirmiyiz,sonuç nasıl olur acaba ?
    emeğine-yüreğine sağlık gene canım.. ;)

    YanıtlaSil
  2. aa evet evet...
    bak ben sizlere kalıp yapmayı da gösericem...
    hamuru net bir yüze bastır ablam..iyice bastır...
    sonra kurut...iyice taş gibi olsun...
    ben bunu özel olarak yapıp göstericem ileriki işlerimde...
    yaparsın ablam yaparsın...hem şahane de yaparsın...
    çoook teşekkürler ediyorum...

    YanıtlaSil
  3. kafamda tam da böyle birşeyle çalışmak vardı..konuyla hiç bi bilgim ve tecrübem yok (6 yaşındayken annemin çiçek hamuruna bulaşma maceralarımdan beri:) ama bir süredir seramik hamurundan böyle figürler yapmak istiyordum..tel harika bir fikir..diğer yazıları da inceleyeceğim..ve galiba dua edeceğim size de:)) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. şekercik çok teşekkürler...
    bu öçok zevklidir..bak bi başla, vazgeçemeyeceksin :)
    sevgiyle öpüyorum..

    YanıtlaSil