16 Ocak 2011 Pazar

Kâğıttan kocaman güzel kâse

Bu geri dönüşüm çalışmasını çok ama çookk severek yaptım...Hiç bu kadar eğlenmemiştim :)


kağıtları böyle şeritler halinde kestim..Ve bir kurşun kaleme dolayarak bir sürü minik rulolar oluşturdum...


Sonra evdeki kocaman bir kaseyi kalıp gibi kullanaraaakkkkkk.....


Bütün minik rulolarımı böyle birbirine yapıştıra yapıştıra kasemin etrafını kaplamaya başladım...


Tutkalı hiç kaseye değdirmedim...Sadece kağıt rulolar birbirine yapıştı...


Sonra kağıttan kasemi kalıbın üzerinden çıkarttım...
Önce içini dışını beyaz tutkalla bir kat sıvadım...
Sonra da  içine dışına bol bol sprey vernik sıktım...


Verniği o kadar bol kullandım ki, hem içini-dışını, hem ruloların içindeki delikleri kapattı...Ve kâsem iyice sertleşti....


Evet, bu geri dönüşüm çalışmasındaki tek masraf, vernik masrafıydı...Defalarca, kat kat vernikledim...Çünkü bu  kâsenin kemik gibi sert olmasını istiyorum...


Şu haliyle suya sokup yıkasanız bile bozulmaz...Çünkü içini dışını beyaz tutkalla, sonra da vernikle geçtiğim için son derece sert, adeta seramiktenmiş gibi  sağlam bir kase oldu....


Sanırım ben bir harikayım :))))

 Hepinizi sevgiyle öpüyorum :)
-
-
-

53 yorum:

  1. evet Figen abla, hakikaten siz bir harikasınız:)

    YanıtlaSil
  2. beni sizler zehirlediniz :)))
    eskiden hiçilgim yoktu..sizlere baka baka öğrendim...
    çok teşekkürler ablam :)

    YanıtlaSil
  3. ayyy harikasın neler gelmiş aklına ellerine sağlık yapmak istiyorummmm bendee verniğim yok:)mutlaka ama mutlaka yapmak istiyorum ay sen gerçekten harikasın:)

    YanıtlaSil
  4. Çookk uzun süredir sizi ve banu ablayı 10marifetten takip ediyordum,yaptıklarınıza hayranım.Benim yaptıklarıma ikinizden de onay aldım ya, rahat uyurum artık:)) teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Çok ilginç bir teknik.Çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık Figen abla.

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ediyorum canlarım benim :)

    YanıtlaSil
  7. Evet canım sen bir harikasın biz de biliyoruz bu yüzden seni çok seviyoruz zaten...ellerine emeğine sağlık.. Sonunda bana da yaptıracaksın kıskandıra kıskandıra:) Şimdik o kalemle ilk ruloları yaparken kağıtların arasına bir şey sürüyor musun? Hayır yapmaya başladığımda seni bulamazsam yarın kalmasın iş diye soruyorum. Bir de her cins kagıttan olur mu onu da yazıver bana can arkadaşım...

    YanıtlaSil
  8. oyyyy canım gelmiş :)
    fiammacık yok, hiç bişey sürmedim...yuvarladım yuvarladım, sadece en ucuna az tutkal sürdüm rulo tamamlanırken.
    aslında gazete ya da dergi sayfalarından yapacaktım ama bir anda beyaz krizim tuttu ve evdeki beyaz fotokopi kağıtlarını kullandım..
    seni kocaman ve sevgiyle öpüyorum benim can arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  9. PVC hammaddeli bir malzemeyle olsa ne değişik olur

    YanıtlaSil
  10. Ayşe hanım pvc hammadeli bir malzemeyle denesem, ne tür bir tutkal kullanmalıyım bilemedim...yoksa aklıma da gelmedi değil...acaba onu nasıl tutkalla birleştirebiliriz?
    SARI MELEKciğim çok teşekkürler..
    sağolun canlar :)

    YanıtlaSil
  11. harika bir çalışma dekoratif emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler gönülüm..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Figen hanım.
    İadeyi ziyaret yapayım dedim ama maşşallah sizde baya becerikliymişsiniz.Özellikle kağıttan yaptığınız bu kase çok güzel olmuşş.Ellerinize emeğiniz sağlıkkk:))

    YanıtlaSil
  14. ziyaretiniz onur verdi hocam..
    ben sizin çalışmalarınızı nasıl kaçırmışım diye hayıflandım valla

    YanıtlaSil
  15. Oy oy oy harika olmuş, çok beğendim. :)

    Ellerine, emeğine, yüreğine sağlık.

    Ben beğendiğim şeyleri bloğuma ekliyorum, yapım aşaması için ilgili bloğa yönlendirmeler yapıyorum. Eğer müsade ederseniz bunuda ekleyebilir miyim? :))

    Cevabınızın EVET olacağını tahmin ederek hemen hazırlığımı yapıyorum taslak olarak bloğuma ekliyorum. :)

    YanıtlaSil
  16. ne demek ablam, onur duyarım...
    teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. Çok çok beğendim,
    Bu ne yaratıcılktır maşallah!!!
    Takipçinizim:D

    YanıtlaSil
  18. Sitemi ziyaret edip çok güzel şeyler yazmışsınız .Takdir görmek ne güzel bir şey. Büyüyene kadar herkes sizi destekler: aferin, daha iyisini başarabilirsin veya seninle gurur duyuyorum gibi kelimeleri duyarız ama o zaman bu kelimelrin ne kadar değerli olduğunu bilemeyiz. Büyüyünce bu övgüler kesilir. Beni o günlere götürdünüz
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. çok teşekkürler ediyor, hepinizi sevgiyle öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  20. inanamıyorum ya!evet bence de sen bir harikasın ablacım.bu ne ya?sabır işi.gerçekten çok güzel olmuş.vakit nulabilirsem inşallah ben de yapayım.

    YanıtlaSil
  21. çok sağolasın ablamm :)

    YanıtlaSil
  22. çok güzel gerçekte blogunuzu sevgilihobi vakti sayesinde keşfettim...bu güzel çalışmanız içinde sizi tebrik etmek istedim...ellerinize sağlık..:))sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. teşekkürler ediyorum sevgili permaren :)

    YanıtlaSil
  24. Süper bir fikir. Tuttum. Favorilerim arasina aliyorum:))

    Sevgimle.

    YanıtlaSil
  25. Kesinlikle bir harikasınız, hayranım size zaten
    askusvar

    YanıtlaSil
  26. sevgili fikirlopedi, sevgili askusvar sizlere çok teşekkürler ediyor, sevgiyle öpüyorum canlar :)

    YanıtlaSil
  27. figen abla yine döktürmüşsün ne diyeyim bi harika olmuş.ellerine sağlık.senden ne çok şey öğrendim bir bilsen.tekrar tebrik ederim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  28. sağolasın alanay'ımmmm :)

    YanıtlaSil
  29. süper bir fikirmiş bu, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  30. sağolasın adam ve denizim :)

    YanıtlaSil
  31. çok güzel olmuş figen abla:))) süper fikir ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  32. teşekkürler cici gelin :)

    YanıtlaSil
  33. yaptıklarınızı çok beğendim.tam bir saatir bloğunuzdayım çıkamadım oğlum uyanmadan yapaccaklarımı erteledim buraya bakmaktan.izlemeye aldım artık devamlı görüşürüz inşallah ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  34. teşekkürler sevgili sezobigo ..sizi ve oğlunuzu öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  35. Bu çalışmanı da çok sevdim Figen ablacım. Çok zarif bir çalışma olmuş, denemek için yazdım bir kenara:) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  36. teşekkür ederim sevgili perim :)

    YanıtlaSil
  37. Süperrrr olmus.

    Tarafımdan mimlendin. :)

    http://fikirlopedi.blogspot.com/2011/01/amaninnnggg-mimlendim-dayanamam.html

    YanıtlaSil
  38. ben seni yerim yerim :)
    şu mimlemeyi bana da öğretin yahu :)

    YanıtlaSil
  39. harika çok güzel ellerinize ve aklınıza sağlık ne diyim
    bayıldım

    YanıtlaSil
  40. teşekkürler sevgili melisa :)

    YanıtlaSil
  41. Gerçektende harikasınız.
    Bende bunu yapmak istiyorum ( bende ne görsem istiyorum :))
    Emeğnize sağlık.
    Harika olmuş.
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  42. Çok güzel ellerinize sağlık harikasınız.:))

    YanıtlaSil
  43. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş..:))

    YanıtlaSil
  44. teşekkürler sevgili Ferda :)

    YanıtlaSil
  45. gerçekten harikasınız , ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  46. Ben denedim fakat olmadi,acaba bir püf noktasimi var tam anlamiyla yapisip tutmasi icin,ayrica kesilen kagittarin ebatlari ayni olmak zorundami?Beni aydinlatirsaniz cok memnun olucam,hakikaten kafama takildi.

    YanıtlaSil