5 Kasım 2010 Cuma

seramik kocamaaan kâse

Seramik kursundayız......
O kadar büyük bir kâse yapmak istiyorum ki, bakınca gözüm de gönlüm de doymalı......
Bunun için ilk olarak çamurla bir plaka açıyorum.......


Plakayı hava kabarcıklarından arındırıyorum....ideal bir kalınlık elde ediyorum....
Şurda plastik kocaman bir kap var gördünüz mü? işte bu kabı alıp, kalıp olarak kullanacağım......


 Hazırladığım çamur plakasını dikkatlice  yerinden kaldırıp bu plastik kâsenin üzerine kapatıyorum...
Sonra da dev kâsenin üzerinden taşan çamurları volanlı bir şekilde kıvırıp büküyorum....Bu dev kâsemin ağzı volanlı, kıvırcık gibi olacak.....



Bir gece böyle bekletiyorum...Çünkü şu an çamurum fazla yumuşak..Şu an çevirmeye kalksam bu şekil bozulur :(


Evet..Bir gece beklettik..Şimdi altına düzgün durması için bir ayak yapıyorum...


Bu ters çevrilmiş hali...Henüz hala yumuşak...Az daha kendine gelmesi lazım çamurun....


Bir gece de böyle bekletiyorum...Bekletmek dedimse, üzerine hafifçe naylon poşet örtüyorum...Seramik çamuru ne kadar ağır ağır kurursa o kadar sağlıklı olur....


Evet..Çamur biraz kendine geldi..Artık tabağımı düz çevirebilirim....


Ne güzel olmuş yaa :)


Kenar kısımları keskin olmasın diye hafiften o keskin kenarları yumuşattım..


Öyle severek yaptım ki..Nerdeyse sarılıp öpücem bu kocaman kâseyi :)


İç kısmına şöyle yaprak damarı gibi desenler çizmek istiyorum....


Güzel oldu....


Artık bunu kurumaya bırakabilirim......


İyice kuruyunca fırınlanacak..Sonra sırlanacak ve 2. kez fırınlanacak....

8 yorum:

  1. Çok zevkli olsa gerek,insan herşeyi unutur bununla uğraşırken.Devamınıda bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. amaniiinnn..karabidikim gelmiş :)
    hoşgeldin canım benim :)

    YanıtlaSil
  3. Can bu deniz kaplumbağalarını hatırlattı:)
    C.A.YILDIRIM

    YanıtlaSil
  4. sen şimdiki haline aldırma...
    o taşlarla süslenmiş dev bir tabak olacak :)))

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş nerde bu kurs yeri :) ben izmirdeyim ama

    YanıtlaSil
  6. arkadaşlar ben çamurdan büst sadece kafa yapacak hekel traş arkadaşlar aryorum böle bi yetenegi olupta işe ihtiyacı olan istanbul çevresindekiler beni arasın 5302007012

    YanıtlaSil
  7. bende yetenek çoook da istanbul uzak yaa :(

    YanıtlaSil