1 Nisan 2020 Çarşamba

maket kitaplar -1-

3 yaşlarında bir torunum var...
gayet kuduruk bir şey..ipte kazıkta durmuyor...
onun en kızdığım huyu, kütüphanemdeki kitaplara yaptığı zulüm...
kitapları ne kadar üst raflara taşısam da, bir şekilde yine oralara yetişiyor, indiriyor yerlere kitapları...
üstelik resimli değiller, ona hitap etmiyorlar ama olsun, yine de her gün beş on kere bütün kitaplık yerlere saçılacak ve anneanne delirtilecek....

mobilya teşhir salonlarında vitrin, kitaplık, çalışma masalarında filan maket kitaplar oluyor...dikkatinizi çekmiştir.... yani dekor amaçlı, kitap görünümünde kartondan yaplmış sahte kitaplar....işte onlara çok kafayı taktım...bu bizim sıpa büyüyene kadar kütüphanemdeki gerçek kitaplarımı korumak amacıyla, onun boyunun yetişeceği yerlere bu maket kitaplardan doldurmak istiyorum...
nerde satılır, nasıl bulunur bilemedim...ama ne kadar yaratıcı ve marifetli olduğum malum...ben yapabilirim o maket kitaplardan....
yani inşallah yapabilirim :))))))

bu straforları, kitap büyüklüğünde keserek üç kat üst üste yapıştırdım..yani her bir kitap, üst üste yapıştırılmış üç tane stafor parçadan oluşuyor..

bıçağı ateşte kızdırdıktan sonra çize çize kitapların üç tarafına sayfalar varmış gibi çizikler attım...bakın, sanki bir sürü sayfası varmış gibi oldu...oysa bu sadece strafor bir parça.


kitabın üç tarafını sayfa görüntüsü vermek için çizdim çizdim, ve  sonra karton parçalarıyla güya kitabıma kapak yaptım...
ardından, dört kitabımı birbirine yapıştırdım...


evet şu anda bile gerçekçi duruyor....


ve kapaklarını yaza-çize-boyaya renklendirdim...


ordan burdan etikete benzer ne varsa kesip kitabımın sırtına yapıştırdım..hani yayın evinin logosu olur ya, o görüntüyü verdim...


hani sayfa görüntüsü vermek için bıçakla çizikler yapmıştım ya, o sayfalar biraz eski ve kirli gibi görünsün istiyorum..o nedenle sayfa kısımlarını biraz tutkal-su-guvaj boya karışımıyla hafifçe geçerek o kirli ve eskimiş görüntüyü verdim.


sonra bolca mat  sprey vernik sıktım...


bence son derece gerçekçi oldu....ben çok beğendim.....
oğlan büyüyene kadar vitrinimin alt raflarında bunlar dursun bakalım :))))








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder