11 Aralık 2010 Cumartesi

Seramik papatyalar yapıyoruz.....

Bitmesini bekleyip de öyle ekleyeyim dedim ama olmuyor.Çok sabırsızım ben...
Gerçi daha ilk aşamalardayız ama olsun...Hemen sizlere göstermezsem çatlarım....
Önce hamurumuzu hazırlıyoruz...
Bu tarifimi lütfen not alın...
1 bardak beyaz tutkal
1 bardak un
Yarım bardak buğday nişastası (hamurun içine eklemeyin)
Bir kaç damla sıvı yağ
Hamuru yoğururken (toplam 1 fincan buğday nişastasını) nişastayı mermerin üstüne serpe serpe hamura katıyoruz...(içine doğrudan nişasta koymuyoruz...sadece yoğururken altına serpiyoruz.)
Hamurumuzu kullanırken hamur zaman zaman gevşiyor, o zaman hemen biraz un-çok daha az nişasta katarak tekrar yoğuruyoruz..Hamur gevşedikçe sürekli bunu yapıyoruz..Yalnız unutmayın: nişastayı sadece hamur yoğuracağımız mermerin üzerine serpeceğiz...Asla doğrudan hamura katmayacağız...



İncecik tel aldık çiçek sapları için...Bunları uygun uzunluklarda kestik..
Sonra hamurumuzdan küçük toplar yuvarladık...Bu küçük topları yassılaştırdık ve telin ucuna yapıştırdık beyaz tutkalla....Bunlar papatyalarımızın ortasındaki sarı kısım olacak.....Bunları kurumaya bıraktık..


Sarı toz boya ile karıştırılmış irmik hazırladık ve sapın ucuntaki minik topları önce beyaz tutkala, sonra da bu sarı boyalı irmiğe batırdık...Tekrar kurumaya bıraktık...


Ve sıra geldi papatyaların beyaz yapraklarınaaaa......
Sonra da yeşil yaprakları yapacağız...
Bütün bunlar için teneke kalıplarımız var...
Alttaki resimdeki tatlı hanımefendi eski öğrencilerden ve oldukça tecrübeli...Bakınız önündeki çiçekleri evde yapmış..


Kurs devam ediyor..Şimdilik bu kadarını öğrendim...
Devamı yarın :)))))

9 yorum:

  1. çok güzel olmuş figen ablam,sahici gibi

    YanıtlaSil
  2. yanlış okumadım dimiii bildiğimiz irmiğe batırıyoruz yani ?
    ayy çok merak ediyorum devammını figencim. :)
    selamlar-sevgiler kucak dolusuuuu :))

    YanıtlaSil
  3. Bunları da kaydettim :)) Papatyayı çok severim, yapaım inşallah, ay teyzeye bak ne güzel yapmış, elleri dert görmesin:)

    YanıtlaSil
  4. darmancım tabi..normal irmik...
    kızlar çok teşekkürler yaa...
    ama durun..bu daha bitmedi ki...devamını da ekleyeceğim...
    sevgiyle öpüyorum herbiriciğinizi...

    YanıtlaSil
  5. Harika bizde rölyefte böyle çiçekler yapıyoruz ama hamurumuz polimer tutkal ve buğday nişastasına çok az vazelin ekleyerek oluşuyor.Papatyaları çok severim.Deneyeceğim Figen öğretmenim.

    YanıtlaSil
  6. esenim ben sana ölürüümm :)

    YanıtlaSil
  7. Figen abla merhaba ben soğuk porselen hamurundan bebekler yapıyorum benım kullandıgım hamurda mısır nişastası,bebe yağı,gliserin,limon suyu,çiçek tutkal var fakat brezilyadaki bu bebekleri yapan kişilerin kullandığı fabrikasyon hamurların dokusu pürüzsüz çok iyi şekil alan,silikon kalıptan rahat çıkan ve asla ele yada kalıba yapışmayan bir yapıda. Benim kullandığım hamurn eksiği bana göre içindeki yağ çünkü hamur ince objeleri çalışırken köşelerinde çatlama oluyor. Nemi az gibi hamurun yağı falan çoğalttım ama yok asla brezilya hamuru gibi olmuyor. Sana ulaşabileceğim başka bir platform varmı ve bana ne tavsiye edersin? Bu aradaBen pişriyorum hamuru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa neden pişiriyorsun? bak bu bizim tariflerde hiç çatlama olmuyor. biz pişirmiyoruz..

      Sil
    2. aa cevap vericem kendi bloğumda yorumum gitmiyor. çok saçma bir durum :)

      Sil