21 Eylül 2011 Çarşamba

Pet şişeden geri dönüşüm bebek / heykelcik

Az sonra görecekleriniz tamamıyla kendi uyduruğumdur..
Yani annemin deyişiyle yine durdum durdum  bir katır doğurdum :))
Haydi bunu birlikte yapalım mı?
Önce iki tane pet şişe alıyoruz..
İki ağız kısmını gördüğünüz gibi kesip ayırıyoruz..Bunlar birleşip bebeğin kafası olacak..


Tam şu iki parça kafamız oluyor..


Düz olarak değil de, şöyle hafif açılı bir şekilde bu iki parçayı birleştirip şeffaf koli bantıyla sabitliyoruz..


Şu hafif açı, burunu rahat oluşturmamıza yarayacak..
Şu, sıkarak şekil verdiğim kısım burnu..


Açılı yerleştirince üst parçada oluşan bombeyi burun olarak elimizle şekillendirip, bantla da şeklini sabitleştirdik.


Pet şişeden ince iki tane parça alıp sıkı ve ince minik birer rulo yapıp, onularla dudak yapıp, onu da yapıştırıyoruz kafaya..
Kafamıza profilden bir bakalım..


Şimdi yine gövdeyi de demin ayırdığımız parçalardan biriyle yapıp, bantla kafaya ekliyoruz..
Ben başka bir pet şişe dibiyle de popo yaptım, gövdeyi o poponun üzerine hafif açılı yerleştirince doğal bir popo ve göbek oluşuverdi..


Sıkınca ezilmesin diye, gazete parçalarını dürüp büküp, bebişin içine doldurdum..
Bebişimizin son hali bu..


Bacakları yaparken o an öylesine uydurduğum halde, sonuca kendim bile çok şaşırdım..Hele ayaklar??? Bu bebecik ayakta durabiliyor bu tabanla...


Bacakların nasıl yapıldığı resimde anlaşılıyor di mi?
Bu bacak ve ayakların içine de buruşturulmuş gazete parçaları tıkıştırdım..


Ayak tabanı sayesinde bebek çok rahat ayakta durabiliyor..


Kollara şaşırmaya hazır olun..
Tamamen pet şişe parçalarından..Kestim, rolo yaptım.Kol ve dirsek parçalarını birleştirip koli bantıyla sabitledim..Bütün kolun içine gazete parçaları tıkıştırdım..


Parmaklar bile pet şişe parçalarından minik rulolar yaparak oluşturuldu...


Tüm parçalar koli bantıyla sıkıca birleştirilince bebek tamamen şekillenmiş oldu...
Şimdi buna mumya gibi tamamını kaplayacak şekilde, tutkala batırılmış, şerit halinde bez sarmam lazım..Bunu yapınca daha sağlam olacak..



Çok kocaman oldu ya :)


Bu, küçük bir kızın oynayacağı bir bebek değil de, bahçede, balkonda, ya da çocuk odasında bir köşede ayakta duracak bir heykelcik gibi olmalı..O yüzden, üzerine elbise dikmeyeceğim..Elbiseleri üzerine yapıştıracağım...
Pantolonuyla başlıyorum..


Heykelimsi bir şey olacak dedim ya, o yüzden bu pantolonu bile tutkala batırılmış bezle yaptım..Çok sert oldu kuruyunca..
Bittiği zaman balkonumda, veya kapı önünde ayakta duracak bu..Yağmurun, güneşin, düşmelerin  etkileyemeyeceği kadar sert ve dayanıklı olmalı...
Şimdi kazağını yapayım...

Tutkala batırılmış bez parçalarıyla giusileri yapıştırınca, bunlar kuruyunca çok sert oldu..
Öyle ki, üzerini istediğim renkte boyayabildim bile..
Sonra kuruttum..


Açıkta kalan yerlerini ve yüzünü ten rengi boyadım.
Bir çift ufacık çocuk ayakkabısı bulup giydirdim..


Yüzüne son bir kaç rötuş..


Tiyatro çalışmalarından kalma postişler, uyduruk peruklar var elimde..Onlarla saç yapabilirdim ama çok üşendim ya..En iyisi minik bir şapka takayım sadece..Hatta o şapkayı kafaya yapıştırayım :)


O kadar büyük oldu ki..Valla dana gibi bişey oldu bu :)
Bu arada kulaklarını yapmayı unutmuşum ya..Bu şimdi mi hatırlanır?Tüh ya :(((


Ay pek te çirkin :))


Bakın ayakta da durabiliyor...
En son tamamını vernikledim bunun...


Allahımm ne kadar da tipsiz :))))
Ama burada yapmaya çalıştığım, pet şişeleri değerlendirebilmekti..Güzellik ve estetik konularına hiç girmeyelim :))))
Hepinize kocaman sevgiler :))

21 yorum:

  1. Figen ablacım seni gönülden tebrik ediyorum. Geri dönüşümün alası olmuş. Ellerine, emeğine ve fikrine sağlık. Çok güzel de anlatmış ve fotoğraflamışsın daha ne diyeyim valla tebrikler:)
    Biraz da göbişli olmuş:)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. figenciğim ne kadar emek vermişsin.uzun uzun da anlatmışsın.nereden buluyorsun bu fikirleri harikasın.adam da adam gibi valla ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Çok sabırlı ve yaratıcısın figen abla:)Harika bir geri dönüşüm olmuş,elinize sağlık..Her şeylerden yapmak istiyorum:))Ama vakit yetmiyor:((
    Her gördüğüm yapılacaklar listesinde bekleyip duruyor..
    sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  4. Figen Ablam emek verilen herşey çok güzeldir. Bir kere güzel yüreğinin sevgisini katmışsın bu bebeğe. Ellerine sağlık. Bence çok güzel bir değerlendirme olmuş.

    YanıtlaSil
  5. çok şaşırtıcı şeyler yapıyorsunuz, ne çok uğraşmışsınız ve harika olmuş! ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Figen ablacım yaptığın her çalışmayı ağzım bir karış açık hayretle izliyorum, inanılmazsın sen:))) bebek çirkin değil, son derece sevimli bence:)))

    YanıtlaSil
  7. Resimleri hayranlıkla inceledim, fazla söze gerek yok Bravo!

    YanıtlaSil
  8. Kocaman adam olmuş bu artık kapıda misafir bile karşılayabilir ellerine sağlık tam bir geri dönüşüm
    sunnyzelo

    YanıtlaSil
  9. Tam anlamıyla yoktan var etmek,emeğinize sağlık bu çevreci proje için...

    YanıtlaSil
  10. Alemsin Figen Ablacım, nefis şeyler yapıyorsun çok da şeker anlatıyorsun. "Durdun durdun katır doğurdun " lafına da bittim zaten. Popo ve karın ikilisine bayıldım. Şaşkın yüzüne de. Ellerine sağlık süpersin süpersin süpersin :)

    YanıtlaSil
  11. Ay valla süper olmuş, daha önce aslan kostümünü de böyle şaşkın izlemiştim.Ellerine sağlık ablacım...

    YanıtlaSil
  12. aaaayyy figen ablaaaaaaaaaaaa..
    ne diyeceğimi bilemiyorum kelimeleri unuttum yaaa..gördüklerime inanamadım..süper muhteşem bişey olmuş.pet şişe değerlendirmeleri ufaktan ufaktan bende yapıyordum ama hiiç böyle bişey düşünememiştim.kıyafetlerine bayıldım sanki normal giysi giydirilmiş gibi..Bitmişini görünce aklıma açşı geldi :D aşçı yapılıp mutfaa yada bir kafeye dekoratif olarak konulabilir değil mi :) minik şişelerden bende deneyeyim boş zaman bulunca :Dellerine sağlık..iyi tasarımlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  13. Kilo almış, sen bunu koştur zayıflat biraz:))Alemsin canım:)) Biraz daha büyüğünü yapıp balkona koysaydın sizin eve hırsız falan girmezdi korkudan :))

    YanıtlaSil
  14. siz bebek yapmayı çok seviyorsunuz gerçekten,şu benim kullandığım eva elinize geçerse o bu işin uzmanı brezilyalılar sizi kıskanır ona göre,bu arada www.kreateva.com.br ye bir bakmanızı tavsiye ediyorum ,sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. figen abla süpersin ya nerden bulursun böyle fikirleri:)

    YanıtlaSil
  16. ablam.ablaların ablası cidden şaşırdım kaldım.nasıl aklına geliyor hadi aklına geldi nasıl sabırla oturup yapıyorsun helal sana.hayatımda tanıdığım en yaratıcı ve kendine münhasır insanlardan birisin.hayranım sana ve hayranlığım her daim artıyor.ellerin dert görmesin ablacığım.öpüyorum sevgiyle ...

    YanıtlaSil
  17. sağolasınız güzel dostlarım..
    ben bunu bahçeye koyayım korkuluk gibi..
    ama bırak korkmayı, kuşlar hep kafasına kaka yapar ya :)))
    ama fikir hoşuma gitti..
    zaten vernikli filan, yağmyurdan güneşten zarar görmez artık..gidip bahçeye bırakayım :)))
    sağolunn...

    YanıtlaSil
  18. İnanılmaz güzel olmuş bence.
    Başlangıçtaki çalışma adımlarından böyle bir sonuç hiç beklemiyordum, itiraf etmeliyim.
    Çok başarılı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. teşekkürler ediyorum naz11 :)

    YanıtlaSil
  20. pest !!!
    diyorum...
    bu yetenek ve beceri karşında
    ellerinize sağlık çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  21. sağolasın yıldızım..
    ben çok baştan savdım..sizler çok daha güzelini yaparsınız biliyorum :)

    YanıtlaSil