24 Ekim 2010 Pazar

Geri dönüşüm (Eski gazete değerlendirme)


İşte çoook özlediğim bir konu...Geri dönüşüm çalışmaları.....Ben seviyorum böyle gazete kağıtlarıyla oynamayı :)))))
Gazete sayfalarını şeritler halinde kestim,beyaz tutkala veya un-su karışımına batırarak şeritler halinde katladım......


Bir ufak bidonu kalıp yaparak, bu şeritlerle dışına  gördüğünüz gibi sepeti ördüm...


Şu sepet örmenin keyfini bir bilseniz...


Kurudukran sonra tutkal veya un-su karışımı ile ıslatıldığı için iyice sertleşmiş oluyor....


Siyah ayakkabı boyasıyla boyadım...Hem biraz daha sertleştiriyor, hem iyice su geçirmez yapıyor, hem de sanki deriden yapılmış gibi bir görünüm veriyor...


Ve en son hafiften bakır yaldızla üzerinden geçtim....


Öyle sert ve sağlam oldu ki....İnanın çok iş görüyor şu anda...


Gören hiç kimsenin aklına, bunun eski gazetelerden yapıldığı gelmiyor :)


Hele hele en son bir de sprey vernik geçince, ooofff sanki seramikten yapılmışçasına sert oldu...


Bu sepetimi çok seviyorum...


Hepinize sevgiler....

13 yorum:

  1. ellerini sağlık sevgili figen ablacığım, döktürmüşsün gene,

    YanıtlaSil
  2. fiammacık, Gulsen'im çok teşekkürler...
    yaşasın geri dönüşüm di mi? ;)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş.40 yıl düşünsem siz söylemeseniz aklıma gelmez gazeteden olduğu.Ben Akçayda oturmuyorum ama her yaz orda yaşayan bir arkadaşım var 1 hafta geliyorum.Bu arada Zeytinli ve Gürede hoşiuma gidiyor.Annemi ikna edebilsem yerleşmeyi düşünüyorum ama hayat belli olmaz belkide seneye yerleşirim.

    YanıtlaSil
  4. işlerinizi hayranlıkla takip ediyorum..yolunuz düşerse lütfen haberim olsun...
    buradan, blogdan yazsanız bile olur...
    kocaman sevgilerle öpüyorum ablam...

    YanıtlaSil
  5. paylaşımlarını-becerilerini takip etmek keyif ve feyz veriyor figen ablam.. hayal dünyamda yeni ufuklar açıyorsun... eline-emeğine-fikrine sağlık... :)

    YanıtlaSil
  6. DaRmAn'cık kocamaaaan teşekkürler :)))
    bende yalan yok...hep sizlerden ilham aldım...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Canım istedi ben de yapacağım.

    YanıtlaSil
  8. yap valla ablam..zaten o kadar zevkli ki, hiç bıktırmıyor..
    bu arada çook teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. un su karışımı ne kıvamda olmalı ve kuruması için ne kadar bekletilmeli

    YanıtlaSil
  10. cici kızım, un-su karışımını, koyu yoğurt kıvamında yap..
    kuruma aşamasını zaten gözlerinle göreceksin..yazın güneşli balkonda 2 günde kupkuru oldu.kışın ise soba veya kalorifer yanında aynı sürede kurur..
    aa unutmadan söylemeliyim, yaptığın objenin çok düzgün olması için, kalıp olarak neyi kullandıysan, tamamen kuruyana kadar onu, içinden çıkartma.yoksa sepetin kırışık gibi olur..
    sevgiler cici kızıma...

    YanıtlaSil
  11. tesekkür ederim :) benimki süt kıvamı oldu sanırım :D yapamadım anlıcagınız başarana kadar denicem :D veya hiç ugramayıp tutkal mı alsam

    YanıtlaSil
  12. olur tabi cicikızım..beyaz tutkal alıp, onu çok az suyla karıştırabilirsin..

    YanıtlaSil