22 Eylül 2011 Perşembe

Eski kot pantolonlardan pike olur mu? :)

İlham, evdeki eski kot pantolonları atmak üzere bir araya topladığımda geldi..
Ne kadar eski kot varsa aldım elime ve 15x15cm.lik kareler halinde kesip, bir kenarda biriktirmeye başladım..
Zaten hep hevesim vardı böyle bir şey yapmaya...


Yalnız, bir konuda  sıkıntı oldu.Dikiş makinam yok benim..Kenarlarındaki sürfilelere kadar hepsini elimde yaptım..Makinada birleştirme imkanı olsaydı çok daha çabuk biterdi..Ama zaten arkamdan atlılar kovalamıyor di mi, sakin sakin, hiç kendimi sıkmadan haftalarca bu küçük kareleri birleştirdim.. :)


"Vay bee, ne kadar çok kot var elimde"  diyordum ama, çabucak bitti kot parçalarım..Zaten hayalimdeki örtü çok büyüktü, sabırla eski kot toparlamaya, kesip kareler halinde biriktirmeye devam ettim..
Bazan sabırsızlanıp, evdeki gardropları açıp açıp ev halkının kotlarına manalı manalı bakarken yakalandım....Ev halkı kot pantolonlarını elimden zor kurtardı diyebilirim :))


Bu kadar büyük bir örtüyü elde dikerek oluşturmak bazılarına delice gelebilir ama öyle de eğlenceli ki, vallahi bir an bile sıkılmadım..Yine olsa yine yaparım, ve üstelik yine elde dikerim ..Ben zor işleri çok seviyorum :)


Gördüğünüz gibi büyümeye devam ediyor örtümüz..Her bir kare 15 x 15cm büyüklüğünde.
Az daha devam etmeliyim..Bir yetişkinin üzerini rahatça örtebilecek kadar büyük olmalı..


Kot insanı ısıtmaz demeyin..Daha bu örtünün altına tüylü kumaşla astar geçeceğim..
Ciddi ciddi battaniyemsi bir şey olacak yani..


Aman beee, yine kot parçalarım bitti..Az daha eski kot toplamalıyım..Allahım yaa, milletin eskimiş kotlarını istemek ne kadar utanç verici bir durumm..Ama neyse ki elimde bu örtüyle gidiyorum komşulara da, niye istediğimi anlıyorlar  :))))

Ve, aradan bir ay geçti.Örtümüz bitti de, battaniye olarak kullanılmaya bile başladı...
Oğlumun genç odası mavi mobilyalı.Bu battaniyeyi oğluma verdim...


Yalnız, baktıkça gülesim geliyor.Burada bütün mahallenin kot pantolonlarından parçalar var ya :))))


Valla bence şirin oldu.
Güzel değil,
sadece şirin :))))


Ey mahallelim teşekkürler destekleriniz için :))))
Yahu işin komiği, daha hala kot parçaları var elimde..vur deyince öldürmüşüm..
E peki gerisini ne yapacağım?
Çanta mı yapsam? :))))


Her biriciğinizi sevgiyle öpüyorum :)))
-
-
-
-
-

25 yorum:

  1. Figen ablacım, canım benim hem şirin hem güzel, çok sevdim ama altına ne koyduğunu göstermedin:((( ben de evde ki eski kotları topluyorum, bacak kısımlarını kestim, yıkadım o kadar.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlıkkkk.sabırlısın belli, harika olmuşşş.üzerine birde yorğanlama yaparsan nefisss bir örtü olacak...
    kolay ğelsin..

    YanıtlaSil
  3. E Figen abla yaparsa olur tabii:)

    YanıtlaSil
  4. canım benim becerikli ellerinde her şey şekil buluyor.bir örnek daha işte karşınız da harika bir örtü.emeğine,ellerine,gözlerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. la ilahe illalah...demişim:) ya artık haznem bitti.ne desem sana? BRAVOO..süpersin valla.ah canım anam ne çok örtü seccade yaptı böyle.o kadar hoşuma gidiyor ki senin postlarını okumak.elimde kahvem,yüreğimde sıcaklık..öpüyorum senii(cankız)

    YanıtlaSil
  6. Allah razı olsun beğenen canlardan..
    oy oy oy tersini fotoğraflamamışım çok afedersiniz...
    oğlan şu anda odasında uyuyor...odasına girsem bana bıdıbıdı yapar..yarın ilk iş, bu pikenin tersini de resimleyip şuracığa ekleyeceğim...
    çok sağolasınız can kızlarım...

    YanıtlaSil
  7. alemsiniz ve de çok hamarat artık size kelime bulamıyorum bu kadarbecerikli olunuyor mu?doğuluyor mu?tebrikler yine harika bir geri dönüşüm olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. eh pek şaşırmadım, her zamanki gibi sonuç mükemmel:) ellerine ve emeğine sağlık ablam...
    bazen o kadar yanıyorum ki şu dikişten anlamadığıma:) oysa nasıl da beğendim, denesem yamuk yumuk dikerim hayatta olmaz:)
    iyi günler de kullanın...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Kahramanımsın Figen abla. Ben de böyle bir yatak örtüsü dikmek istiyorum evdeki artık kumaşlardan ama benim de makinem yok ya hala; baktım ki elinde koskoca örtüyü dikmişsin işte. Kahramanım benim :) Cesaret verdin bana, her zamanki gibi. Yavaş yavaş yapayım ben de işte dimi :) Çok beğendim, ton geçişleri filan harika olmuş. Çok da düzgün dikmişsin. Helal olsun!!

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş figen abla elinize sağlık:)benim de makinem yok elimde dikiyorum..kareleri keserken tiftiklenmesin diye tırtıklı sürfile makasıyla kesiyorum..Annem de aynısından yapmıştı,bende kışlık yün kumaşlardan yaptım dı seneler önce resimliyim bari:))
    sevgiyle,sağlıkla kalın:)

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık, ne kadar muntazam olmuş, yaptığın her işte böylesin, temiz işçilik ve sabır görünüyor işlerinde:)

    www.gulenmutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. Olmuş olmuş Figen ablam hem de ne güzel olmuş. Emeğine ellerine sağlık. Oğluşunda güle güle sağlıkla kullansın.

    YanıtlaSil
  13. bir daha eski kotlar atılmıyor,Figen ABLA'ya gidiyor,gerçi bizim kotlar üstümüzde paralanıyor ama olsun,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Figen Abla ( Güzin Abla gibin oldu =));
    Çok güzel olmuş ellerine emeğine sağlık böyle bir çalışma bende yapmıştım kızıma yatak örtüsü olarak pike olarakta kullanabilir tabii... ben dikişleri tersine yapıp sakal çıkartmıştım bazı karelere de serpiştirerek keçe figürler işledim altına da kareli kumaştan astar yapıp kenarlarından pay vererek kıvırmıştım (ammada uzun tarif ettim yahu ) aslında bende resmini çekerek bloga koyabilirim =)orada daha net anlaşılacaktır sankilim =) Neyse uzun oldu emeğine ellerinize sağlık güle güle kullanınız
    Selamlar...
    Ozramo

    YanıtlaSil
  15. O kadar şey yazdım yorum gönder dedim blog bulunamadı dedi höö? tamam baştan alıyorum =)
    Sevgili Figen Abla,
    Piken çok güzel olmuş ellerine emeğine sağlık güle güle kullanınız... böyle bir çalışma bende yapmıştım kızıma, ama ben dikişleri dışa verip sakal çıkarmıştım,bazı karelerin üzerine serpme şeklinde keçeden figürler çalışmıştım birde,birde altına kareli kumaştan astar yaparak kenarlarınıda pay vererekten kıvırmıştım çokta güzel olmuştu... aslında bende blogda resmini yayınlayabilirim dimi ? birde kesilen kotların üst (kalça kısmı ) onlardan da çanta olunabilir dimi ? çok güzel olmuş elinize emeğinize sağlık
    Selamlar...
    Ozramo=)

    YanıtlaSil
  16. öncelikle çok teşekkürler :))

    sevgili ozra sen de hoşgeldin aramıza :)

    kızlar sizlere bişey anlatayım...

    buralarda hanımlar, el ürünlerini sahildeki standlarda sergiliyorlar...ama ille de el ürünleri olacak..tatilciler de bunları satın alıyorlar..
    sırf denek için bir tane kot çanta diktim ve arkadaşımın standına koydum..Beş dakikada satıldı ve ben çok şaşırdım..
    gördüm ki, el yapımı, el örgüsü bu çantalar ço0k seviliyor..
    madem öyle, işte böyle..
    şu an itibarıyla bütün kış kot çanta dikeceğim...
    ben derim ki, arzu ederseniz sizler de el yapımı kot çantaları,üzerine fiyatını yazıp gönderin bana.ben de burada stand açayım..yalnız öyle birer tane filan göndermeyin ki, parasını size yoıllamak için şehre indiğime değsin :))))
    benimki sadece bir teklif..arzu ederseniz burada yazın satılma imkanı fazla...

    eveeett hadi bakalım şimdi doooğruca kot çantalar dikmeye...

    ben her diktiğimi getirip sizlerle paylaşıcam yine...

    güzel yorumlarınıza çok teşekkürler ediyor, her biriciğinizi kocaman öpüyorum canlar :)

    YanıtlaSil
  17. Yine çok güzel bir çalışma... örtü harika olmuş, ama daha harikası sabrınız, azminiz, fikriniz... ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel olmuş. Bir de öyküsünü okuyunca kimbilir sizin için ne değerli olmuştur.
    Elle onca parçayı birleştirmek... Allah sabrını vermiş demekki.
    Beniimde merak ettiğim bir şey bu çalışma. Bende biriktiriyorum kotları ama heniz kesme işlemi yapmadım.
    Ama benim hayalim daha küçük. Bebek battaniyesi gibi bir şey. Belki bazı karelere keçe ile süsler falan yapmak.
    Ama muhtemelen kotlar evde beklettiğim fazlalıklar olarak kalacak, ben de hayata sokamayacağım bu projeyi bir türlü.
    Yine de her görüşte bu çalışmaları ayrı bir zekle seyrediyorum.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Az emek harcamamışsın Figen abla.Bence orijinal bir tasarım olmuş.Kottan yapılacaklar listesine eklendi..

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık figenim.Artuk on marifete de gelmiyorsun.Tesdadüfen görüp geldim .Özlemiştim seni.
    Ekleyeyim de daha sık göreyim bari.

    YanıtlaSil
  21. Yine harika bir iş çıkarmışsın Figen abla.Ellerine sağlık .Bende böyle bir sabır yok maalesef olanlara imreniyorum resmen :)

    YanıtlaSil
  22. ablacım bende biriktiriyorum bakalım nereye kadar birikecek ne kadar birikecek bilmiyorum ama bende böyle bi örtü yapmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
  23. yapın valla canlar..eskise bile atmayalım kotları..zaten kot herşeye yakışıyor farkındasınız di mi?
    ben kocaman teşekkürler ediyorum beğendiğiniz için canlar :))

    YanıtlaSil
  24. bende beğendim oğlum odası için düşünebilirim ancak baya bi kot birikmesi gerekecek :)

    YanıtlaSil
  25. beğenen can yüreklerinize sağlık canlar :)

    YanıtlaSil