19 Kasım 2012 Pazartesi

Neden örgü oyuncak?..

Sevgili anneler, anne adayları, teyzeler, halalar, anneanneler, babaanneler, ablalar, komşu teyzeler..kısacası sevgili hanımlar

Hepimizin de bildiği gibi artık hem bebeklerimiz için hem de çocuklarımız için sağlıklı oyuncaklar bulabilmek daha zor hale geldi.

Çin'in hayatımızın her alanında karşımıza çıkması oldukça sıkıcı bir hal almaya başladı. Bugünlerde satın aldığımız hemen her üründe Çin damgası görmekteyiz. 

Zaman zaman bu ürünlerin kalitesiz olduğundan bahseden uyarıcı yazılar okumaktayız veya bazı TV programlarında bu konu işlenmekte. 

Fakat bir konu var ki kafamızda soru işaretleri oluşması bile fazlasıyla tedirginlik yaratıyor: Oyuncaklar! 

Evet çocuklarımız için satın aldığımız oyuncakların kalitesiz malzemeden yapılması ve çeşitli kanserojen maddeler içermesi konusu hafife alınacak bir konu değil. 

Bu konu üzerinde internette gezinirken durumun ciddiyetini gösteren bir çok bilimsel makale inceleme fırsatım oldu. Aynı zamanda beni mutlu eden bir uygulama gördüm. Bu uygulama "Amigurumi" yani, örgü oyuncaklar! 

Maharetli eller o kadar güzel oyuncaklar üretiyor ki beğenmemek mümkün değil. Bu sağlıksız oyuncak furyasına karşı özellikle bayanlar kendi ürettikleri oyuncaklarla kafa tutuyorlar. Oyuncaklar çok çeşitli ve rengarenk.

 Eğer sizin de böyle bir beceriniz varsa örgü oyuncak modellerini inceleyerek sağlıklı ve şirin oyuncaklardan üretebilirsiniz. Çocuklarımızın daha sağlıklı ortamlarda büyümesi için... 

Hayatında eline tığ ve ip almış her bayanın yapabileceği oyuncaklar bunlar..Bir kez gördükten sonra aynısını yapabiliyorsunuz..

Tığ işi konusunda tanıdığım en beceriksiz insan olan ben bile, aşağıdaki fotoğrafta görülen oyuncakları ördükten sonra, demek ki herkes yapabilir...

Artık bebekler ve çocuklar hiç bir kimyasala maruz kalmadan gönül rahatlığıyla örgü oyuncaklarla oynayabilecekler.

Bizim çocukluğumuzda daha çok bez ve kumaş oyuncaklar vardı.Şimdiyse yeniden doğala dönüş akımı içerisinde hamarat annelerin ellerinden çıkmış örgü oyuncaklar çok revaçta. 

Örgü oyuncaklar, yıkanabilir özelliği ve sağlığa zararlı maddeler içermemesi sebebiyle çok kullanışlı, sağlıklı olmasının yanında çocukların el becerilerini geliştirici, yaratıcılığını, düşünce, hafıza ve hayal gücünü destekleyici...
*
*
*

Ne çok örmüşüm yaa..
Dahası da vardı ama fotoğrafa sığdıramadım...
Şimdi bunların hepsi sağlıklı oyuncak...
O halde ben artık torun istiyorum.Özellikle de kız torun istiyorum. :)))


Resmi tıklayıp büyüterek bakar mısınız hep bir arada ne sevimli görünüyorlar :)

Çok sevgiler bütün canlarıma :)
-
-
-
-
-
-

12 yorum:

  1. Aminnnnnn....

    ayyy 2007 de ki beni anlatmışsın ablam:) kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, oyuncak konusunda haklısınız, hepsi bir arada çok şirin görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
  3. oooo hangi arada yaptınız bu kadar oyuncağı valla helal olsun.
    Ama belirteceğim iki önemli husu var.:))
    Birincisi oyuncak maliyetini dahada düşürmek için çin malı yünler kullanmayın..:))
    İkinciside ''sevgili hanımlar'' diye hitap etmişsin biz beyleri es geçmişsiniz..:))
    Sevgiler saygılar....

    YanıtlaSil
  4. artık yeni nesil bu konuda giderek daha bilinçli hale geliyor diyebilirim.ama yeterli mi maalesef değil.hatırlıyorum da ben kızımda hem örgü hem eski kazaklardan bir sürü oyuncak yapmıştım.sonra onlar oğlumu büyüttü daha sonra da yeğenlerimi:)
    senin örgü oyuncak/bebeklerine ise diyecek tek kelimem var süper!

    YanıtlaSil
  5. Figenimmmm her zamanki gibi senin elinin değdiği her şey sevimli,güzel,yaratıcı oluyor canımmm :))

    YanıtlaSil
  6. oyy güzel dostlarım benim...hepinizi seviyorum :)

    YanıtlaSil
  7. torunun olmak için geç kaldım galiba neyse.ben hiç ama hiç tığ almadım elime(acaba niye)ondan yapamam bu güzel şeyleri,ama seninkiler muhteşem olmuşlar ,ellerine sağlık,öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. ol bee...ben zaten torun özleminden, herkese torunum gözüyle bakar oldum...
    bundan sonra herkes bana anneanne desin :)))
    teşekkürler can :)

    YanıtlaSil
  9. ben demeyeyim de benim çocuklar desin aaa laf aramızda benim anneannem 80,babaannem 93 yaşında(yaşlılar hiç yaşını kabul etmez ya bizimkilerde öyle ,duymasınlar beni arkamdan gelir yoksa biiiiiiipli şeyler)

    YanıtlaSil
  10. Allah uzun ömürler versin..
    bende artık ne anneanne kaldı ne dede :((
    çok teşekkürler cankız öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  11. Figen ablam hepsi bir arada nasılda güzel durmuş, her biri ayrı karakter. Allah tez zamanda kucağına torun versin. Senin gibi bir babane veya annaneyle hiç canı sıkılmaz o çocuğun, şanslı doğacak bir sıfır önde doğacak...

    YanıtlaSil
  12. şulem fazla sayıda istiyorlar...
    bentek başıma imkanı yok yapamam..yardım bulmam lazım :(((
    acaba biz blogdakiler organize mi olsak diye düşündüm....
    yahu buralarda da hiç bilen yokmuş bunları..bi ilgi çekti ki sorma...

    çok teşekkür ediyorum bitanecim sağolasın senn :)

    YanıtlaSil