1 Nisan 2011 Cuma

Tuz seramiğiyle güller yapalım...

Önce hamurumuzun tarifini bi hatırlayalım....

Tuz seramiği (Figen abla tarifi)

.1 bardak tuz
.2 bardak un
.1 bardak su

Evet..Hamurum hazır...


Nedense biraz cıvık oldu..Veya elimde fazla oynadım, hamur biraz cıvıdı...
Ama onun da çaresi var..Kağıt havluya sarıp biraz bekletebilirim...Böylece fazla nemi gider...
Neyse, güllerimi yapmaya başlıyorum...
Orta kısmı şekilde görünüyor zaten..
Etrafındaki gül yaprakları da minik yuvarlakların avucumda yassılaştırılmış halleri...


Gülü dilediğimce büyüttüm..


İyi mi böyle?


İşte daha sonre değerlendirmek üzere bir sürü gülüm hazır...
Haa unutmadan, her gülün dip kısmını, yani en alt tabanı falçata ile dümdüz kestim ki, ileride nereye yapıştırırsam yapıştırayım, düzgün dursun.


Yaprakları nasıl yaptığımı tarif etmeme gerek var mı? :)


Ve nemsiz bir yerde, ara sıra  çevirerek 3 gün beklettim...kurudular...


Bunlarla şimdi kimbilir ne objeler süslerim ben...
Hemen koşup dolaplarıma bir bakayım neler bulabilirim diye :)
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere....
-
-
-

16 yorum:

  1. paylaştığın için teşekkür ederim figen ala aklımda bulunsun olur ya bir şeye lazım olur.
    teşekkür ederim tekrardan
    iyi geceler

    YanıtlaSil
  2. ben teşekkür ederim can kız :)

    YanıtlaSil
  3. süpersin Figen Abla. hazır olanları dünya paraya satıyorlar. zaten hazırları da bir el yapmadı mı:-) pratik, ucuz, muhteşem... daha ne olsun. Benim de iştahımı kabarttın. inanılmaz yapasım geldi:-)

    YanıtlaSil
  4. sarı meleğim ben seni yirim yirim :)))
    kocaman teşekkürler..

    YanıtlaSil
  5. O muhteşem güllerden yapabilirmiyim bilmiyorum ama,
    bu tarifte defterimin bir kenarına not edildi.

    Paylaşımın için teşekkür ederim.
    Sevgiler ablacım.

    YanıtlaSil
  6. öyle kolay ki, çok daha güzelini de yapabilirsin ablam..
    kocaman teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. blogunuz harika tuz seramigiyle yaptiginiz guller tek kelimeyle muhtesem ellerinize emeginize saglik

    YanıtlaSil
  8. canım benim çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. çoook güzel olmuş ellerinize sağlık :)) ama bişi sorabilirmiyim? :) un falan vr bu tarifin içinde bozulmasın sonra ne bilim, buzlanma-tuzlanma :d küflenme filan? :( :/

    YanıtlaSil
  10. yooo...bolca vernikliyoruz ya? hiç birşeycik olmuyor ablam..
    teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. gül yapmak için, hamurları çok ince yuvarlak mı yapıyoruz, yuvarlak şekilleri büyüklü küçüklü mü yapacağız ?

    YanıtlaSil
  12. ablam çok ince açma kırılır kolayca..
    çok kalın açma, zor kurur ve çatlar..
    bu, darbelere çok dayanıklı bir hamur değil o yüzden bence ufak yap..

    haydi kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  13. figen abla o gülleri nasıl yaptın onu anlamadım çok güsel

    YanıtlaSil
  14. resimde anlatmaya çalıştım :)
    hamurla fazla oynama ama, hemen cıvıklaşıyor..
    hemen ilk etapta çabuk çabuk ne yapsan yanına kâr kalıyor..
    biraz bekletince hamurun kalitesi düşüyor hemen..
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  15. figen abla çok özendim ama gülleri yapmayı beceremedim bnm kiler hiç güle benzemedi

    YanıtlaSil
  16. inanmam..
    ufak ufak toplar yap, sonra onları iyice yassılaştır, al sana bir gül yaprağı..
    sonra bi tane daha
    bi tane daha..
    bunları birbirinin etrafına etrafına yerleştir tamamdır..
    nedenyapamayasın ki can? :)

    YanıtlaSil