25 Eylül 2011 Pazar

2012 yazı için kot çantalar hazırlıyorum

Kendime diktiğim bir kot çantanın çok beğenilmesi beni şaşırtmıştı..
Acaba ciddi mi söylüyorlar diye merak ederek, çantamı alıp, arkadaşımın mağazasındaki çanta reyonuna koydum..
4 dakika sonra hoş bir bayan geldi, çantalara baktı, ve benim diktiğim kot çantayı almak istedi.
Öyle şaşırdım ki.Hiç aklımda yokken satıldı gitti çantam.
O an aklıma geldi.Ben niye bunları böyle dikip toptan satmıyorum ki?
Bütün kış dikeyim, yaz sezonunda vereyim mağazaya.
Bakın görüyorsunuz en ufak bir maliyeti de yok.
Bütün masrafı makara ve fermuar..Hepsi bu..
Zaten asıl güzelliği, dışındaki cepler..E onlar da zaten orjinal pantolunun bel kısmı.Ben  fazla emek bile vermiyorum..
Şimdi nasıl yaptığıma bi daha bakalım..


Bunun paçalarını kesip, önceki yazımda gösterdiğim pike için kullanmıştım..
Bu popo kısmını da saklamıştım çanta yaparım diye..


Farkındaysanız, bir arka cep/bir ön cep denk getirdim çantanın her iki yüzüne de....


Şu şerit gibi olan dar parçalar da çantamızın ön ve arkasını birleştiren yan kısım olacak..


Tabii makinam yok.Yine elde dikiyorum.


Bu sap var ya, eski bir çantamın hiç yıpranmamış sapıydı.Eski çantamın kendisi delinmişti, ama sapı sapasağlamdı.Çantayı atarken bu sapı saklamıştım.Şimdi bunda kullanacağım.


Astarını da elde diktim.İki büyük cep yaptım içine.
Cepleri süslememe gerek yok.Bazı çantalarım böyle sade olsun.Diğerlerini sonra düşünürüm :)


Bunu yapmam 3 günümü aldı.
Masraf yok.
Eziyeti yok.
Aldığım keyif de cabası.
Gelecek yaza kadar bunlardan dünya kadar yapacağım.
Yalnız, hepsi bir aradayken, hazır gibi aynı ebatlarda görünsünler diye,  kağıttan kalıp yaptım.Hep aynı ölçde olacak çantalarım.
Şimdi de eski kotlardan sırt çantası nasıl yapılır onu araştırıyorum.
Ay tutmayın beni.Boş durmamam lazım.
Boş durursam ölürüm :))))
Öpüyorum her biriciğinizi cankızlar :)
-
-
-

26 yorum:

  1. Figen ablacım yazı bekleme, kışın da gider kesin, ben de eski kotlardan birini deneyim, yapamadığım yerde sana sorarım artık:)))

    YanıtlaSil
  2. canım benim ya harikasın.keşke bir makina alabilsen.3 ğünde yaptığın işi eminim 1 saatini bile almaz.canta harika olmuş.bol,bol satışlar olsun inşalllahda kendine burdan kazandığınla makina alırsın...
    sevğiler.kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler edeiyorum halimecim..inşallah :)))

    teşekkürler ediyorum nobelsseciğim..yap tabi valla..keyfini bi alsan bi daha bırakamazsın inan..
    sevgiyle öpüyorum sizleri :)

    YanıtlaSil
  4. canım ablam müthişsin yine.cidden bi makina alsan daha az yorulup daha çok iş yaparsın.(inşallah bende alırım:)elde dikiş yapan biri olarak ne kadar zaman aldığını biliyorum.ve yaza da kalmaz inşallah bool kazançlar diliyorum.çok öpüyorum ablam...sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. alanaycım alsam bile zor kullanırım..
    malum gözler bozuk..onun iğnesine ipliği habire kime geçirticem :))))

    sağolasın cankız..teşekkürler ediyorum..inşallah sen de en yakın zamanda alırsın bitanem :)

    YanıtlaSil
  6. figenciğim sen bunları elde mi dikiyorsun.hemen bir dikiş makinası al valla singer taksitle veriyor ilk iki taksidini ben öderim sözüm söz.makinanda olunca aman tutmayın figeni canım sana kolay gelsin valla söz ilk iki taksit bendennnnnnnnn

    YanıtlaSil
  7. Ahh dolaş bakalım komşularda kot kalmış mı :))Çocuklar senden tırım tırım pantalonlarını saklayacaklar. Ahh yaz başı ne çok kot verdim hoş giyilecek atmadım ama bilseydim sana saklardım.Ama gerçekten güzel çantalar hem de kullanışlı neden inanmadın ki ablam:)Sadece kotla değil kaşe pantalonlara da olur. Ellerine sağlık şimdiden, bir de makina edinsene o zaman 3 gününü almaz hemen yaparsın ya da bir komşundan rica et kesip biç çekiversin makinayla ana hatlarını kalanı elini oyalamaz o kadar. opuyorum kocaman

    YanıtlaSil
  8. Şekerim, sen makina al, şimdiki makinalar iğneye ipliği kendi geçiriyor, ciddiyim, ek yapmışlar Singerlere... Taksitler de çok çok uygun, al bence, bu harika çantaların getirisi olacak, seri çalışman lazım, ama bu arada pantolonsuz kalacakları düşünüyorum, milletin ayağından da çeker alırsın sen korkarım :))

    YanıtlaSil
  9. figenciğim çok güzel olmuş,kolay gelsin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Figen ablacım sen tek kelimeyle harikasın. Elini atıp da güzel bir sonuç çıkmayan bir çalışmanı görmedim. Ben hala senin kotlardan yaptığın yatak örtüsünün etkisi altındayken şimdi de bu çanta:) Ellerine ve emeğine sağlık.
    Dikiş öğrenmek için çok geç kaldım çok:(
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. anlatımın için çok sağol öncelikle.bende burdan gördüklerimle yapmak istiyorum.figen abla içine astarı ne kullandın merak etttim yani bildiğimiz astr kumaşımı?
    çok çok çok teşekkür ederim anlatımın için tekrardan ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Figencim ellerine sağlık. Banu'nun dediği gibi şimdi ki modellerinde ipliği kendi geçiriyor. kampanyalarında da taksitleri uygun oluyor.
    ayrıca yazı bekleme,yaptıklarını şimdiden satabilirsin. artık bizim zamanımız gibi giysi, çanta cesitleri mevsimlere göre kullanılmıyor. hele gençler..
    belli mi olur bir bakmışsın şimdiden makıne taksitleri çıkar.
    Allah yolunu açık etsin bol bol kazançların olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  13. Figen ablacım elin o kadar düzgün ki, nefis dikiyorsun, bu da çok güzel olmuş. Elindeki kotlar bitene kadar devam :)) Ellerine sağlık, bence de bekleme yazı şimdiden ver dükkana .

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Figen Ablacım,

    Ellerine emeğine sağlık çok güzel olmuş bana diyorsun ama senin maşallahın var =) nazar değmesin =) Banuca'nında dediği gibi şimdiki makineler ipliği kendi takıyor uğraşmıyorsun bile çok pratik ve rahat ama tabii yinede sen bilirsin elde dikişinde ayrı bir zevki vardır yerine göre bilirim =) ama insan makineye alışınca...şimdi sende görünce diyeceğim ki yine böyle bir kot çanta bende yapmıştım :P şaka şaka yapmadım henüz ayırdım yapmak için duruyor yapacağımdır inşallah yapınca bende koyacağım bloguma bu arada bu çanta bu kadar mı ? süslemesi falan olucak mı ?
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  15. bunu süslemeyelim..bazıları sade olsun..her zevke hitap etsin..
    astar olarak, ben pazarda bir yer buldum..adam parçası 1 tl diye bağırıyor..koca koca artmış parçalar..onları aldım astar için bir sürü..
    makinaya gelince..aslında alt katımda annem oturuyor ve dikiş makinamı alabilirsin diye yalvarıyor...ama inanmayacaksınız, ben almıyorum...yahu güzel olan, zaten yorması değil mi? öyle çabuk çabuk bitecek de ne olacak?
    emek harcayalım, yorulalım, uğraşalım..bende zaman çok :)))
    yo aslında şaka, bir tandan da derslerim başladı..kaç yere yetişiyorum bir bilseniz...ama boş durursam depresyona girerim ben...sizler bilmezsiniz...oldukça yaralı biriyim..boş kalırsam oturup düşünüyorum ve üzülüyorum..en iyisi böyle deliler gibi çalışmak...hem de kendimi unutana kadar çalışmak...

    hepinize teşekkürlerediyor, sevgiyle öpüyorum güzel gözlerinizden....

    YanıtlaSil
  16. figen abla bana yorum yazmışsın çekilişte hiç şansım yok diye sana cevap burdan veriyorum;


    figen abla sen doğuştan yeteneklisin ne şansı.şansa ihtiyacın yokki:)

    bu arada pfofil resmine bayıldım:)

    YanıtlaSil
  17. Alemsin Figen abla yaaa, sen yine deli gibi çalış,boş vakitlerini itina ile doldurursun sen yine nasılsa, hadi al şu makinayı annenden, yakında olsam teğele gelirdim vallahi bitsin elindeki diye ben elimde sürünen iş sevmem, sabah oturdum mu akşam bitmeli benim yaptıklarım.

    YanıtlaSil
  18. kottan örtü yapınca, akla başka fikirler gelecekti tabii, ben bekliyodum zaten:) ellerinize sağlık süper fikir:)

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık ablam. Sen yaparsın da güzel olmaz mı? Sağlıkla kullan.

    YanıtlaSil
  20. sağolun güzel yüreklilerim :)

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Figen dost..Elinize , emeğinize sağlık:))
    Ben,m bloğun kapısında karpuz yemek için bekliyormuşsun:))
    Valla çokkk beklersiniz daha karpuzlar hep kelek çıkıyor...:))Olgunlaşması için beklememiz gerekecek..
    Ya özel bir işim için İstanbul dışında idim.Trabzon, Samsum, Amasya şöyle bir dolaştım ve dün geldim onun için karpuzlar geçikti, geçikecekte:))

    YanıtlaSil
  22. Canımsın ablam. Hemen sana yollayacağım kolyeyi kızın güle güle sağlıkla kullansın. Evet evet oğlum keman kursuna gidiyor. Sana arkadaş oldu yani he he. benim mail adresimi veriyorum adresini bana yollarsan kolyeyi çok içimden geldi, kızına yollamak isterim. Senin içtenliğine bayılıyorum zaten. Öptüm seni. dilekunluel@hotmail.com

    YanıtlaSil
  23. Figen ablacım yine süper bir şey yapmışsın.Bende en az 3-4 kot var yapılmayı bekleyen.Senden ilham alıp yapmayı düşünüyorum ama senin kadar sabırlı ve yetenekli değilim ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
  24. kot çantaların çok harika olmuş,bu arada benim çekilişe de bekliyorum,mutlaka ama.

    YanıtlaSil
  25. tık tık!kimse yok mu? sesin soluğun çıkmıyor ablam yine daldın sen kot dünyasına:) bloğuma uğra bir ara olur mu? küçük bir süpriz:)

    YanıtlaSil
  26. önce teşekkürler ediyorum güzel yorumlarınıza, sonra da imdaaat diyorum, bu gece yazılan yorumlar gitmiyor...
    her birinize belki onar defa denedim, bana mısın demedi :((((

    YanıtlaSil