6 Mart 2011 Pazar

En severek yaptığım seramik çalışmam

İnsan yüzü ne güzeldir...Hele hele yaşlı bir insan yüzü...
O çizgiler, benim gözümde kırışıklık değil..Yaşanmışlık, tecrübe, bir sürü anı demektir.....


Bu bir vazo veya kalemlik olacak...


Ama ön yüzünde bir insan kafası olacak...

Yüz-saç-sakal dışında kalan yerleri bir çatal yardımıyla çizerek şekillendirdim...Bu şekiller daha sonra ağaç kabuğu gibi durdu...
Yani kahverengiye boyasam, ağaçtan yapılmış zannedilebilirdi :)

Yaklaşık 2000 derecelik bir fırınlanma sürecinden sonra sıra boyamaya geldi....
Ben sırla uğraşmayı sevmiyorum...Bu aslında hoş birşey değil..Yanlış yapıyorum..
Ama sır öyle birşey ki, fırından çıkınca objenizin ne renk alacağını bilemiyorsunuz..Zaten bu yüzden adı SIR....İşte bu bilinmezliği sevmiyorum..
Valla kimse kusura bakmasın, ben bunu Figence yöntemlerle boyayacağım..

Nedir Figence boyama yöntemi?
Şey..Hadi söyleyeyim bari :)))
Önce tamamen siyah ayakkabı boyasıyla boyadım...
Ondan sonra beyaz ahşap boyayı iki avucumun içine biraz  döküp, boyalı avuçlarımla bu vazoyu bi güzel sıvazladım :))))
Büyün çıkıntılar beyaz, derin çizgiler siyah kaldı :))))
En son bir de iç-dış vernikledim...
Fena mı oldu yani ? :))))

Aferin bana..Elime sağlık...
Seviyorum ben kendimi yaa :)

Hepinize kocaman sevgiler sevgili hobisever dostlarım..
-
-
-

9 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzel olmuş.ne güzel şeyler yapıyorsunuz imrenmemek elde değil:)
    kolay gelsin diyorum görüşmek üzere
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. öylesine sevdim ki insan yüzü çalışmayı...artık hep böyle şeyler yapıcam..
    teşekkürler sevgili sezobigo :)

    YanıtlaSil
  3. İşte yetenek diye ben buna derim, içinden fışkırıyor, ellerin kaşınıyor, bir şeyler yapmak istiyorsun değil mi Figen Ablacım.

    YanıtlaSil
  4. biz de seni ve yaptıklarını seviyoruz Figen Ablam...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş hobi çeşidinin her türlüsündede maharetlisiniz

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş ablacım. Boyası da çok yakışmış, gölgeli olmuş ya yüzü çok güzel yansıtmış. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Figen abla ellerine sağlık.Yaşlı insan yüzünü bende severim.Her çizgi hayatın farklı rengidr bence..

    YanıtlaSil
  8. ablaaa bir hafta ortalığı kontrol edemedim gene harikalar yapmışsın :)
    Ellerine emeklerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. fadişim,
    şuleciğim,
    Gönülüm,
    marifetli perim,
    nazanım,
    kitapcadım

    çookk çok teşekkürler ediyorum...sağolun beğeni, ve moral destekleriniz için :)

    YanıtlaSil