9 Aralık 2010 Perşembe

Bunlar tuz seramiğinden..

Nasıldı tuz seramiğinin tarifi?
1 bardak tuz
2 bardak un
1bardak su

 Bir kasenin üzerine önce naylon serip başlıyoruz dışını kafamıza göre hamurumuzla kaplamaya...

 Şu çalışma çok keyifli....

 Şu an derecesini unuttum ama ben bu çalışmaları bitirdikten sınra evde fırınlıyorum düşük derecede....
Yanlış hatırlamıyorsam önce 70 , daha sonra 100 derece idi.....


 Bu kaseyi yapmanın ne kadar eğlenceli olduğunu bir bilseniz, bir dakika durmazdınız :)




Ve bu da bitmiş hali..
Daha doğrusu bitmiş halinin henüz fırınlanmamış şekli :)))
Kurusun iyice, boyayıp son durumu da ekleyeceğim :)


-
-
-
-

Şimdi hemen bir çalışma daha yapayım hazır elimde hamurum varken :)
Bildiğiniz, dandik bir sıvı yağ şişesi.....



Üst kısmını kesip atıyor ve alt kısmını kullanıyoruz..



 Yine aynı hamurla kaplıyoruz...



Dışını kaplama işi bitince de.....


Patates püresi yaparken kullandığımız şu şeyi alıyoruz elimize ve........


Bunu hamurun üzerine bastıra bastıra vazoyu desenliyoruz...


Başka bişey kullanmadım..Sadece bu püre yapma şeysi...
Sahi püre ezdiğimiz bu şeyin adı neydi yahu? :)


Bitmiş hali böyle oldu...


Haydi şimdi de boyayalım :)))



Önce bir kararsızlık yaşadım ne renk kullansam diye...
Mavi-sarı karışımı bir deneme yaptım...
Ve bunu beğenmedim :)))))


Üzerine beyaz ışıltılar attım...
bu çok hoşuma gitti...




Şirin olmuş di mi?
Tuz seramiğini seviyorum
:)))

13 yorum:

  1. Harika olmuş Figen ablacım. Gerçekten benim de yapasım geldi. Hele şu bitmiş hallerini de bir göreyim. Fırınlama detaylarını da yazar mısın? Blogunu gezeyim bir, daha önce yazdın mı diye:) Belki de çocuklarla birlikte, yarı yıl tatilinde yaparız bu hamurdan. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Figencim ne kadar güzel bunlar peki kitre nasıl gidiyor yarın bir kaç resim daha koyacağım bloğa.Tuz seramiği mutlaka fırınlanmalımı? Bende deneyeceğim çok beyemdim çalışmalarını.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL OLMUŞ FİGEN ABLA... 10MARİFETE UĞRAMIYOSUN GALİBAA :))

    YanıtlaSil
  4. periciğim, esenciğim, elifim teşekkürler....
    önce 70 derecede bir kaç saat pişirdim...sonra da 100 derecede...
    şu an boyuyorum....
    yetişirse bu gece ekleyeceğim ablam...
    onmarifete elbette ki geleceğim..
    bu aralar acınacak kadar yoğunum...yani bir görseniz halimi, içiniz parçalanır :(((
    hepinizi sevgiyle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. Ben de yeni biryazı olarak bekliyordum boyanmış hallerini. Sen sonuna eklemişsin:) Eline sağlık, turkuaz gibi bir renk olmuş. Ama kendin kullanacaksan, koltukların bordo galiba, onlara uygun bir renkde yapabilirdin. Ben asıl o güzel kaseyi merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
  6. kase kırıldı :((((
    eşim bir sakarlık yaptı, daha tam kurumadan kırdı :((((
    bi daha yapıyorum :(
    renk konusundaki önerin muhteşemdi periciğim...sahi yaa...ben niye renk düşünüyorum ki...kesinlikle seni dinleyeceğim ablam...
    yaşa sen :)

    YanıtlaSil
  7. Kolay gelsin Figen Ablacım. İnşallah bu sefer sağ salim kurur da görürüm son halini. Çok beğendim kaseyi çünkü. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. inşallah düzelir hayatın figen abla bekliyoruzz :))

    YanıtlaSil
  9. periciğim yenileri yolda..yaptım kurumalarını bekliyorum..
    bak onlara bayılacaksın ablam...
    elifim sağol ablam...
    şu tiyatro oyunlarımız sahnelense rahat bir nefes alıcam ama şu an habire provalardayız..
    hem de 1 değil, tam üğçoyun...ah, ölem ben ölem :((((((

    hepinizisevgiyle öpüyorum canlar..

    YanıtlaSil
  10. Bu tuzlu hamur isi bagimlilik yapiyor resmen:)) Artan hamur adina arayis hic bitmiyor. Ama cidden eglenceli ve bu konuda ki süper fikirlerinle bizlere verdigin ilham adina tesekkürler abla can. Saygimla.

    YanıtlaSil
  11. sevgili fikirlopedi, kadın olduğumuzdan mıdır nedendir, biz bu hamur işlerini çok sevdik :)))))
    teşekkür ediyor, seni de sevgiyle öpüyorum ablam...

    YanıtlaSil
  12. Bayıldım şimdi deneyeceğim ama tabağına nazar deymiş bence çünkü harikaymış tek telimeyle MUHTEŞEM ❤

    YanıtlaSil